Kløver-Skolen har focus på bevægelse og sundhed. I undervisningen bliver bevægelse integreret for at eleverne lærer bedre.

Det er efterhånden almen kendt, at motion har en række gavnlige effekter på humøret, stresstolerancen og også indlærings- og koncentrationsevnen. Der er forskningsresultater, som konkluderer, at der er en dokumenteret sammenhæng mellem fysisk aktivitet og læring uanset alder.

At inkludere kroppen som redskab for læring kan give mange positive afkast. Vi ved i dag, at børn har hver deres egen måde at lære på - de har forskellige 'læringsstile'. Læringsstile handler om, hvordan vi koncentrerer os, og hvordan vi behandler og husker ny viden, vi præsenteres for.

Ud over de gode læringsaspekter ved motion er det naturligvis også godt for kroppens sundhedstilstand at være fysisk aktiv. Sundhedsstyrelsen påpeger, at minimum 60 minutters fysisk aktivitet hver dag kan medvirke til at forebygge sygdomme.

Kløver-Skolen gør en indsats for at styrke den mentale sundhed, og tænker det bredt ind i det pædagogiske arbejde.

I madkundskab har vi også focus på inspirerende og lækre opskrifter på mad og madpakker, som eleverne selv kan lave.

Samlet set er der mange undersøgelser der viser, at bevægelse og kost har stor indvirkning på børns læring, og det vil vi arbejde med på Kløver-Skolen.

Skolen er ved at udarbejde en handleplan på området.